narimiran wrote: ↑2.07.21. 06:34
Koje su najznacajnije razlike u odnosu na NB 1.6?
Ima li manje mjesta u unutrasnjosti? I hoce li to primjetiti osoba niza od 180cm?
Kakav je osjecaj na volanu?
Ponasanje u voznji?
Sorry na hrpi pitanja, ali nije bas da ima puno ND-ova na cesti pa da lako mogu probati.
Prvo i prvo, ovo su sve moji stavovi - YMMV. Ja to gledam iz perspektive nekoga tko je imao (vidi potpis) ili vozio sve varijante generacija i motora.
Kratki pregled ND-ova by Saša
ND1 1.5/130 je ludo zabavan motor, ali moraš ga jako vrtiti jer jebiga, 130 KS nije previše. Ali samo po sebi to jest gušt. Serijski ovjes nije premekan. Nema šperu, ali ako ti se sviđa karakter motora ima špera za kupiti i naknadno ugraditi. Ako želiš. Mnogi kažu da nema potrebe. Mana mu je sigurno što će na autocesti biti "glasniji" od recimo G160 kojeg na 130+ ne moraš tjerati tako visoko u rpm.
Meni se osobno svidio ND1/130 - imao sam Mazdin demo auto preko vikenda i bio mi je ludo zabavan.
ND G160 jest sekundu brži od G130, ali štajaznam - meni baš to nije presudno.
G160 u Europi uvelike imaju šperu (ove s njemačkog tržišta imaju, u nekim drugim zemljama ima poneka oprema koja nema, ali rijetko...), što je meni uvijek bonus. Svaka moja Miata je imala šperu, i meni je to uvjet za svaku moju MX-5. Iako, da sutra kupujem ND (što je na listi iduće), ne bih se lako odlučio između 1.5 i 2.0 - taj 1.5 je tako prokleti zabavan i rev happy da bih možda čak išao na 1.5
G184 mi je onako - nije GT auto iako bi se to reklo po KS i po fensi izgledu RF modela, brži jest ali opet je to "samo" sekunda. Najviše se vidi malo veći moment i malo viši redline - promijeni karakter auta u odnosu na G160, ali opet nije to takav efekt kao što bi mislio kada na papiru pročitaš "184 KS".
Ne znam bih li olako dao više love za G184...
E sad, drugi dio - NB vs. ND
Pitaš za konkretno NB 1.6 vs neki ND.
Pa ajmo - ND je lakša, i ima puno bolje podešen stock ovjes pa je okretnija. NB masa počinje od 1.065, a ND 1.5 Skyactiv je - 961 kg. Pazi, to je masa u nivou NA generacije.
Istovremeno, ND 1.5 je puno živaniji motor od NB 1.6. Ja često znam reći da se na NB 1.6/1.8 "ništa ne događa prije 4.000 rpm", ali se na ND 1.5 bome auto kreće micati dosta ranije od NB
Unutrašnjost - 180 cm i nije neka visina da bi te zabrinjavala, osim ako nisi freak of nature pa imaš jako dugačke noge ili jako dug torzo
Za orijentaciju, ja sam prilično ISO standardnih 177 cm s uravnoteženim omjerom torza i ekstremiteta i meni je to ovako:
NA: dosta skučena, volan "predaleko"
NB: one su mi bile super, ali svaki puta kada bih iz novijih generacija sjeo u NB sjetio bih se kako mi je na NB uvijek volan bio nekako "u krilu", prenisko. Nije toliko vidljivo ako samo voziš NB, ali se vidi kada sjedneš iz NC i ND.
NC: ovo je IMHO najprostranija generacija, s najboljom ergonomijom. Volan na pravom mjestu, sjedalo, naslon, prostor oko ljudi u kabini, sve...
ND: po prostoru i ergonomiji je u mnogočemu bolja od NC, mooožda zericu manje mjesta po strani kod sjedala... ali to je već traženje dlake u jajetu. Važno: ND2 je donijela nešto za čime sam/smo vapili desetljećima - podešavanje volana ne samo po visini, nego i po dubini. Aleluja.
Osjećaj na volanu
Sve je to tu negdje
Nisam ja neki Schumacher da znam sada neke nijanse... meni ne smeta čak niti električni servo na ND... možda ne komunicira baš toliko kao NC ili NB, ali nije osjećaj kao da mijesiš tijesto i da ne znaš što ti radi auto.
Eto... pitaj ako sam nešto zaboravio.